Segons un estudi de l'Associació Internacional per a l'Evaluació del Rendimient Educatiu (IEA), només un 10% dels directors de centres públics i un 27% dels concertats consideren que es troba sota la seva responsabilitat el decidir si les TIC s'han d'utilitzar, en els seus centres, com a objectiu pedagògic o no, la resta deriva aquesta decisió a l'administració. Segons Carles Mata, president de l'Associació de Directius de Secundària, "és importantíssim que l'equip directiu o el director es posi a primera línia a l'hora d'estimular la presència de les TIC al seu centre [...] es tracta de fer aflorar les bones pràctiques i veure de quina manera es poden implantar al centre".
Que les noves tecnologies formen part del nostre dia a dia escolar tots ho tenim clar, és en la part de la seva utilització a l'aula quan trobem els primers problemes. Personalment crec que a molts dels mestres que encara exergeixen els manca formació tecnològica pràctica. Ens trobem davant d'un ordinador i no sabem què fer amb ell, imagineu-vos amb els alumnes, tot un calvari. Està molt bé que des de l'Administració es vulgui implantar les TIC a les escoles però el primer que haurien de tenir present és la formació correcta dels seus docents, començant amb cursos d'utilització a nivell d'usuari i a partir d'aquí diferents cursos per aprendre a utilitzar la infinitat de recursos que ens proporcionen les màquines informàtiques i poder-los dur a la pràctica a les aules. Un cop aquestes bases estan apreses és l'hora de la creativitat, la imaginació i la informatització.
Si des del Departament d'Educació es determina que les TIC han de formar part dels objectius curriculars dels centres ells han d'establir un mínim a cumplir per totes les escoles, a partir d'aquest mínim, els directius de cada una han de determinar uns gastos i una disposició per assolir-lo, però no podem pretendre començar la casa per la teulada, les coses han de seguir el seu curs i nosaltres hem de posar tot el que estigui en les nostres mans per a què així sigui.
No oblidem que estem educant petites personetes i si la nostra feina no evoluciona conjuntament no els portarem enlloc.